Nová firemní strategie

0123456789001234567890 %Pouze třetina podniků se věnuje vývoji nových produktů / služeb / technologií.
01234567890 z 012345678903 z 5 firem se zabývá trendem ESG
0123456789001234567890 %Firem nemá formálně zpracovanou strategií automatizace / digitalizace / rozvoje firmy.

,,Čas máme všichni stejný.
Tak proč jet někam bez mapy?”

Firemní strategie = Firemní mapa

JAN LIŠKA
Otec zakladatel myšlenky komplexního přístupu pro malé, střední a rodinné firmy.

Nejčastější chyby
při tvorbě strategie

Ať už se jedná obchod s dlouhodobým obchodním procesem nebo rychloobrátkový, tak jedno je společné. V každé firmě je min. 2 z 4 uvedených příčin hlavním kámenem úrazu. Síla marketingu spočívá v ulehčování obchodu tím, že přináší relevantní leady a nachází nové trhy.
Majitel často tak sedí na více židlích.
Strategií tvoří jen zlomek firmy. Čím více lidí je zapojeno, tím pevnější strategie bude.
80 %
Na vytvořenou strategií navazují kroky v nesprávném pořadí. A nefunguje to.
Obrat 40 - 400 mil. Kč
Strategie se dostatečně neprojevuje v dalších oblastech (marketing, obchod, personalistika, atd.)
70 %
Strategie se vytvoří a následně leží v šuplíku. Nedělá se vyhodnocení a aktualizace.
50%
Snímek obrazovky 2025-05-27 230847
gobe-jlp
sothys-jlp
kaden-jlp
abmax-jlp
Snímek obrazovky 2025-05-27 231659
xenium-jlp
kovap-jlp
aspec-jlp
superior-jlp
svihej-jlp
hrsystem-jlp
strojosvit-logo
stolarna-na-statku-jlp
dpo-jlp
tieto-jlp

S čím se na nás
nejčastěji obrácíte

  • DOKONČENÍ STRATEGIE
  • ŘÍZENÍ STRATEGIE
  • FINANCOVÁNÍ STRATEGIE
https://janliskapartneri.cz/wp-content/uploads/2025/06/Snimek-obrazovky-2025-06-08-110804.png

Dokončení strategie

Většina firem přesně ví, co chce a kde se vidí. Firmám pomáháme tuto strategií dotáhnout do konce.

  • Revize nebo dopracování strategických cílů a priorit

  • Rozpad strategie na oblasti – marketing, obchod, výroba, produkt, tým, finance

  • Konkretizace kroků, milníků a odpovědných osob

  • Provázání strategie s aktuálními problémy a příležitostmi firmy

  • Společná tvorba strategické mapy nebo plánu A3

 

https://janliskapartneri.cz/wp-content/uploads/2025/06/Snimek-obrazovky-2025-06-08-110901.png

Řízení strategie

Řízení strategie musí být řízeno zevnitř firmy, pokud se nejedná o interim management. Každopádně s klienty řešíme pravidelné revize, vyhodnocování a návrh dalších kroků.

  • Zavedení pravidelných strategických porad a reportingových rytmů

  • Stanovení odpovědností a měřitelných ukazatelů k jednotlivým cílům

  • Využití nástrojů jako OKR, A3 nebo KPI dashboardy

  • Reakce na změny – přehodnocování priorit dle vývoje trhu

  • Kontrola pokroku, úzká práce s majiteli a manažery

https://janliskapartneri.cz/wp-content/uploads/2025/06/Snimek-obrazovky-2025-06-08-110945.png

Financování strategie

Docílit plánované strategie vyžaduje určité zdroje. Jak personální, tak i finanční. Když víme, kde firma míří, tak firmám dosazujeme příležitosti, jak jejich plány financovat. Tzn.

  • Rozpad strategie na konkrétní investice a provozní náklady

  • Výpočet návratnosti (ROI), cash flow scénářů a finanční náročnosti kroků

  • Plánování zdrojů: vlastní kapitál, úvěr, dotace, externí investoři

  • Srovnání priorit podle dopadu a finančního zatížení

  • Pomoc s přípravou finančních podkladů pro banky nebo partnery

https://janliskapartneri.cz/wp-content/uploads/2025/05/Snimek-obrazovky-2025-05-29-194901-cutout.png

PŘÍBĚHY KLIENTŮPříklad úspěšně
implementované strategie

Časy, kdy se můžeme potkat na
úvodní konzultaci

https://janliskapartneri.cz/wp-content/uploads/2025/06/gogela-cutout-640x821.png

KontaktMáte dotaz?
Napište nám.