Vzhledem ke stále probíhajícímu projektu si přála firma zůstat do doby realizace (kolaudace a otevření podniků) v anonymitě.
Poptala nás společnost podnikající v současně ne příliš atraktivním odvětví – hotelnictví, turismus. Tomu se říká výzva. No co, věčně zavření nebudeme.
Zadání bylo zafinancovat nemovitost, rekonstrukci a drobné vybavení nově vznikajícího hotelu na Moravě.
Jak je tomu standardem, tak se na nás obracejí firmy, které dříve nepochodily. Jinak tomu nebylo ani zde. Někdy je to okamžité ne, jindy si na „Ne“ počkáte.
Rád bych odkázal na slide z Finanční konference, která se konala v Ostravě 23.9.2020. Před touto konferencí probíhala anketa mezi malými a středními podnikateli. Jedna z otázek zněla, kolik bank podnikatelé oslovily, když byli s žádosti o úvěr neúspěšní. Podívejte se na výsledek níže.
Překvapivé? Ani ne, realita. A proto děláme to, co děláme. Podnikatelé nemají čas obíhat banky a dožadovat se. Naší práci je vyslechnout podnikatele, ukázat mu, jak banky fungují a navrhnout buď úpravy ještě před samotnou žádostí nebo projekt připravit na zlatém podnose tak, aby s tím banka neměla problém.
Oslovili jsme celkem dalších 5 institucí a v konečném výsledku jsme komunikovali se 2 bankami, které o projekt měly zájem. To důležité je, že projekt zafinancovala až 7. banka (když započteme již pokusy podnikatele bez nás).
Komplexní poradenství pro podnikatele
Splněním požadavku naše práce nekončí. Náš tým se již chystá na podporu v oblasti finančního řízení, kde je zadáním hodnota podniku a jeho cílené zvyšování. Dále bude diskuze nad zaměstnaneckými benefity a minikurzy Finanční gramotnosti pro zaměstnance. Díky preventivním opatřením dokážeme budoucí plány lépe financovat. Mnohdy negativní verdikt banky šel obrátit v pozitivní, kdybychom ve firmě byli dříve (změnit strukturu financování, optimalizovat úvěry pro účely dluhové služby, daňová optimalizace aj.).
Zaměstnanecké benefity využívá stále malé procento podnikatelů. Proč? Zaměstnanci chtějí peníze dříve. Zaměstnavatelé než, aby to s nimi museli řešit, tak to hodí za hlavu. Naše zkušenost ukazuje, že je zapotřebí nasadit správnou komunikaci mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci. Už jen ten mezičlánek má svůj efekt a všichni to moc dobře známe. Když partner/ka od ostatních slyší to, co jste mu/jí říkali už taky 🙂 V práci je to běžné taky. Stačí, aby přišel někdo nový a řekl stejnou informaci jinou formou a ono si to sedne 🙂